Forældresamarbejde

Der er tæt samarbejde mellem skole/KKFO og hjem. Samarbejdet er organiseret omkring jævnlige netværksmøder, men derudover er der løbende dialog med forældrene i det omfang, der er behov for det.
Det er afgørende, at samarbejdet bygger på åbenhed og ærlighed og altid i en god tone. Det er vigtigt, at forældrene sørger for, at deres barn møder læringsparat i skole. Det vil sige, at eleven har fået sin søvn, fået morgenmad og en madpakke samt skoletaske med. Dette giver skolen de bedste forudsætninger for at hjælpe eleven til læring, trivsel og udvikling. Samarbejdet tilpasses den enkelte elev og familie.
I starten af skoleåret afholdes et orienterende møde med klassens forældre med henblik på at styrke samarbejdet mellem forældre og skole og mellem forældrene indbyrdes.
Der afholdes skolehjemsamtaler i løbet året og derudover afholdes 2 skolehjemarrangementer i løbet af skoleåret.