Fakta om skolen

Klassetrin og spor på skolen

Antal klassetrin på skolen: 0. - 6. klasse
Antal spor på skolen: 2-4

Der er 602 elever på skolen per 1/8 2019.

Efter 6. klassetrin overføres eleverne til Højdevangens Skole og går der i 7.-9. klasse. Højdevangens skoles hjemmeside

Desuden har vi en specialklasserække (0. - 10. klasse) for børn med generelle indlæringsvanskeligheder.

Gennemsnitlig klassekvotient

Gennemsnitlige klassekvotienter udregnet efter elevgruppe

• 0.-6.klasse: 24,5 elev

• Specialklasserækken (normeret til 85): 6,8 elev

IT-dækning

For at understøtte skolens digitale profil får eleverne stillet digitale enheder (bærbar / iPad) til rådighed på 1:1 basis.

Alle klasselokaler er forsynet med interaktive tavler og hele skolen er dækket af et velfungerende trådløst netværk.

Skolens bygninger og faciliteter

Skolen er opført i perioden 1968 - 72, og ombygget og udvidet 1998 - 2000.

Skolen blev gennemgribende renoveret i 2013-2014 og fremstår som en moderne læringsmetropol. Alle klasselokaler er blevet renoveret, kontorfløj og lærerværelse er blevet ombygget og de praktisk/musiske fag har fået helt nye faglokaler. Skolegård og øvrige udearealer er indrettet til leg og bevægelse.

Dyvekeskolen ligger mellem Englandsvej og Røde Mellemvej, omgivet af grønne arealer på de tre sider, og opbygget omkring tre atriumgårde.

Fra alle klasseværelser er der udsigt til grønne omgivelser, enten en af atriumgårdene eller de grønne arealer, der omgiver skolen.

Alle undervisningslokaler er store og lyse og de vender alle ud mod grønne områder eller haver.
Et standard klasselokale er på ca. 64 kvadratmeter.