Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdier og principper

Skolens værdigrundlag

Udgangspunkt:

  • Sammen realiserer vi elevernes potentialer bedst muligt
  • Som folkeskole i Københavns Kommune baner vi vej til uddannelse og mønsterbrydning
  • Vi tager afsæt i nutidens familier og de mange kulturer

 

Vision: Vi kan, vi vil, vi tør! Vi gør en forskel!

 

Faglighed og social kompetence

  • På Dyvekeskolen bliver vi hele tiden dygtigere – også til at tage fælles ansvar
  • Vi er optaget af og dyrker i alle henseender medmenneskelighed og omsorgen for hinanden – byggende på Dyvekeskolens tradition for ansvar, respekt og tolerance
  • Vi skaber livsduelighed og praktiserer demokrati og medborgerskab til fremtidens samfund

 

Dyvekeskolen fortsætter og tydeliggør en god udvikling

  • Godt greb om at skabe en god folkeskole
  • Positiv forståelse af at være en flerkulturel skole
  • Gejst og stolthed ved at profilere skolen og ved at skabe overskud på det pædagogiske, udviklingsmæssige og menneskelige plan – det fører til fremgang og tilgang af nye elever

 

Målsætninger

Det er Dyvekeskolens mål, at undervisningen tager udgangspunkt i elevernes sociale og kulturelle kompetencer og gennem medbestemmelse og medansvar styrker og fremmer: 

  •  Elevernes selvtillid, selvværd og kreativitet 

  •  Deres sproglige evner, gode kundskaber og lyst til læring 

  •  Handlingskompetence og selvstændig stillingtagen 

 Det er Dyvekeskolens mål at udvikle et socialt miljø, hvor eleverne 

  •  Er trygge og glade ved at være sammen 

  •  Udviser respekt og ansvar for hinanden, for fællesskabet og for skolens og dens ejendele 

  •  Har tolerance og forståelse for andre mennesker og deres forskelligheder 

 Det er Dyvekeskolens mål at samarbejdet mellem forældre og skole er 

  •  Forpligtende, åbent og ærligt 

  •  Tillidsfuldt og ansvarsfuldt 

  •  Skole/hjem-samarbejdet skal fungere begge veje mellem engagerede og ligeværdige parter for at styrke det enkelte  barn og fællesskabet. 

 Det er vores mål, at Dyvekeskolens fysiske rammer giver mulighed for 

  •  Varierende undervisningsformer med mulighed for mangeartede aktiviteter for såvel børn som voksne 

  •  At skolen bliver ”grøn” 

  •  At fastholde den gode udvendige og indvendige vedligeholdelse. 

 Det er vores mål for anvendelsen af Dyvekeskolens ressourcer: 

  •  at fremme planlægning, struktur og overblik, således at vi får mest muligt udbytte af såvel menneskelige som økonomiske ressourcer