Forældresamarbejde (KKFO)

Det forpligtende samarbejde er grundstenen i forældrepartnerskabet og samarbejdet foregår altid med barnets trivsel og udvikling som udgangspunkt. Forældre og personale er gensidig afhængige af hinanden som samarbejdspartnere, og kan rådgive og stille krav til hinanden i deres fælles ansvar omkring barnet. Det vil sige, at personale og forældre har et gensidigt ansvar for at turde stille krav, mødes i øjenhøjde og få fortællinger om barnet i spil, så der skabes en fælles tillid til, at alle vil det bedste for barnet.

Vi vægter samarbejdet højt og der tages generelt udgangspunkt i forældrenes forskellige opfattelser af, hvilke behov deres barn har. Derfor gøres der meget ud af at sikre, at forældrene har forståelse for det individuelle arbejde, der gøres for det enkelte barn.

Der afholdes minimum et årligt forældrekonsultationsmøde med hvert enkelt barns forældre. Hvis der opstår behov - eller nogle forældre har særlige problemstillinger de ønsker at drøfte, vedr. deres barn, arrangeres der ekstra møder.

Der afholdes ligeledes et årligt forældremøde, hvor der generelt er stort fremmøde. Her bliver forældrerådet valgt. Resten af mødet foregår dels som et fælles orienteringsmøde for alle forældrene og dels afholdes det med personalet fra de børnegrupper, som børnene er tilknyttet. Her fortæller personalet om aktuelle og fremtidige aktiviteter med børnene i gruppen. Det vægtes ligeledes at forældrene lærer hinanden at kende.

Vi har desuden en årlig sommerfest (1. eller 2. torsdag i juni), hvor vi griller, hygger og der er aktiviteter for alle børn. Sidste torsdag i november afholder vi julearrangement. Denne dag spiser vi æbleskiver, klippe og klistrer til institutionen og laver flotte juledekorationer.

For at skabe mulighed for information samt skabe tryghed omkring de aktiviteter der foregår på Dyveke, bruger vi Kbh-barn, så forældrene har mulighed for at følge med i institutionens daglige planlægning, samt kommunikere med personalet. AULA er også ved at fungere og vil overtage Kbh-barns funktion med tiden.

Nye forældre er velkomne til at besøge os efter telefonisk aftale tlf. 32972523.